Monday, November 11, 2013

Mabon



mabon 1






Merhabalar. 






Yaz nihayet bitti. Bu sene baya faaldim ve yaz serin olduğundan nefret ettim diyemiyorum. Yaz projelerimden bir tek yumurtaları yapabildim, diğerlerinde baya zorlandım açıkçası. Özellikle Ejderhayı yapamadığıma üzgünüm. 


Bu yaz kendimi aşıp çok kitap okudum. Yazları okuyamıyordum çünkü. Tek bir kitap elimde sürünürdü. 






Sonbahar Ekinoksu'da geldi çattı. Wiccalar'da Mabon deniyor ayrıca. Geçen sene kutlamıştık bu senede planlarım var. Hatta öyle ki, çevremdeki herkes Mabon telaşına düştü. Coven kurmama ramak var :P 


Bende bir çizimle başlayayım dedim. Çatırdayan sonbahar yapraklarının hastasıyım ayrıca. 






Peki Mabon'da neler yapılır?






21 Eylül'de gün ve gece eşit olur. Toplanma, hasat anlamına gelir esasen. Nasıl annelerimiz, anneannelerimiz kışlıklarını yaparlar, kış hazırlıklarına başlarlar ya aslında öyle. 


Bana hep eylül yılın başı gibi gelir. Aralık ise ortası. Çünkü Eylül'de hazırlanırız, telaş içinde geçiririz. 






Mabon'da bu yıl geçirdiğimiz şeyleri, zorlukları, güzel gelişmeleri düşünüp onları ardımızda bırakarak, onlara şükran duyarak kışa hazırlanırız. 






Olumlamalar yaparak şükürlerinizi sunup, tanrıçaya adarsınız. 






Bu kutlama Elma ile özdeşleştirilir. Masanızda mutlaka elma olsun. Elmalı kek mesela çok güzel oluyor. Sonra bereket getirsin diye reçel yapın. Meyvelerden pastalar yapabilirsiniz. Ekmek yapabiliyorsanız onu da yapmanız bereketi getirir. 






İlla bir altarınız olmasına gerek yok, şahsen benim de yok. Sadece böyle günlerde içimden geldiğince masamı donatıp, güzel yemekler yapıp, güzel müziklerle küçük bir kutlama yapmayı seviyorum. Böyle zamanların enerjisi  yüksek oluyor ve o enerjiye inanıyorum. 






Kutlu olsun ^^ 







No comments:

Post a Comment